Folket ble utnyttet, og herskere ble misunnelige på Kirkens makt.
Den Bysantinske kirken forble en selvstendig kirke med Patriark i Konstantinopel, nå Istanbul.Få styr på kristendommens udvikling ved dette kirketræ.Krusifikset er et kors med en Kristusskikkelse, og som også korte films ntr symboliserer lidelseshistorien, Jesu korsdød, men også dens frelsende betydning.Dette var rett og slett en dårlig tekst Useriøst?Jesus er den mest sentrale skikkelsen fordi han ifølge kristendommen har frigjort skaperverket fra det onde og forsonet verden med Gud.Julen begynte man å feire som en kristen fødselsfest forholdsvis seint; på 300-tallet.2 milliarder kristne i 2000.Ediktet i Thessaloniki i 380 var et vesentlig skritt mot at kristendommen ble romersk statsreligion.07:01 Af Kim Schou, Mads Boel Bendix og Inge Haandsbæk Jensen "Ingen religion" er i dag verdens tredjestørste religion.Jesus sier det også slik: «Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket» (Matt 18,3.Nå begynner den dominerende filosofiske retning kristendommen å gi forskrifter for hvordan samfunnet skal organiseres.
Etterhvert ble Jesu budskap utdypet og fortolket av tenkere som.
Den sto for kirkens absolutte makt i teologiske spørsmål og tolkning, og for Kristendommens spredning over hele verden.
Bildet viser kristusstatuen i Rio de Janeiro i Brasil.Istedenfor utvidet kirken seg nordover i løpet av Middelalderen, og gjorde Serbia, Bulgaria og Russland ortodokse.Augustin hevdet at hans «sjel var full av stygge blemmer og mente med dette at han han var forfengelig, likte å være sammen med venner og var glad i kvinner.I tillegg finnes det kristne som ikke er definert i noen av disse gruppene.Bildene var enkle, det viktigste var innholdet.Høydepunktene i kirkeåret er de store høytidene jul, påske og pinse.Det stilles ingen krav til kritisk tenkning, troen alene er nok.Paulus, Augustin, Thomas Aquinas og, martin Luther.Siden da har millioner af mennesker verden over tilbedt ham som Guds søn og verdens frelser.Han var den første som hevdet at Gud (Jahve) er uendelig, uforståelig, allmektig, allvitende.Lær om kristendommens tre grundsprog i denne gennemgang af kristendommens skrifter 10:19.Men lenge før hadde kontakter med det kristne Europa ført til kristne impulser.Den russisk-ortodokse patriarken Kirill utfører påskegudstjeneste i Frelseren Kristus-katedralen i Moskva.




[L_RANDNUM-10-999]